Välkommen till DDESIGN som företagskund!
När du handlar för första gången hos oss har du möjligheten att enkelt registrera ett konto. Via det kontot kommer du åt viktigt information som ordrar, status, retur/reklamation och även bonusprogrammet. Vi erbjuder inte en rabattsats som standard till företagskunder utan rabatt & bonusar beräknas på löpande ordrar. När du gör en order hos oss samlar du poäng och du kan med poängen uppnå nivåer av rabatter samt lösa ut värdecheckar och unika erbjudanden.Handlar du ofta och behöver ett separat avtal kommer du med tid flyttas till en egen prislista där avtalad volym/prisklass gäller.
Vilka betalsätt finns för företagskunder?
Alla beställningar hos oss görs genom hemsidan, där du i kassan kan välja mellan privatperson och företagskund. Handlar du som företag så anger du organisationsnummer, adresser samt beställare. I de flesta fall behöver beställaren ange sitt nummer och legitimera sig med bank-id.
Vi erbjuder Klarnas betaltjänster till våra företagskunder. I kassan kan du välja mellan:
- Faktura med 30 dagars betalvillkor.
- Betala direkt med kort.
Blir ditt företag nekat att handla på Faktura?
Isåfall behöver du kontakta Klarnas kundtjänst för hjälp.
- Hur handlar vi när vi har central fakturering för flera filialer?Kontakta oss om ert företag ingår i t.ex en kedja med filialer, där ni använder central fakturering. Då krävs det att ni registrerar ett kundkonto för rätt leveransuppgifter, men vi lägger även in en alternativ betalmetod för manuell fakturering.
- Vilka fraktbolag använder ni för transport till företag?Vi använder oss av Postnord och DHL Freight för för leverans till företag inom Sverige. Vid leverans till övriga nordiska länder använder vi DHL Express.