Filter
43
Produkter
Filtrera nedan:
Varumärke
EBC
GiroDisc
Hawk
Motul
Utförsäljning
Produkttyp
Bromsbelägg (Halvmetallisk, Racing)
Bromsbelägg (Kevlar, Racing)
Bromsbelägg (Kevlar, Sport)
Bromsbelägg (Kevlar, Trackday)
Bromsbelägg (Organiskt, Gata)
Bromsskivor (G3000 Gråjärn, Gata)
Bromsskivor (G3000 Gråjärn, Sport)
Bromsslangar (4st/sats)
43
Produkter
Rensa filter
Bromsbelägg
Hawk
HT-10 type (12 mm) Bromsbelägg (HB278) Hawk Performance
För bilar med medium till mycket effekt. Väldigt stabila belägg som ger en stadig känsla i pedalen.
2349 KR
Slut i lager
Hawk
Blue 9012 type (14 mm) Bromsbelägg (HB180) Hawk Performance
En medium/hård-materialblandning som ger ett utmärkt grepp. Det mest sålda belägget i SCCA.
Hawk
DTC-60 type (14 mm) Bromsbelägg (HB180) Hawk Performance
Otroligt bett utan att hugga lika rejält som DTC-70 vid anläggningstillfället. Ett belägg utvecklat för bilar med rejäla bromsningsmöjligheter både med och utan hjälp av downforce. Rekommenderade i en kombination med DTC-70 när man behöver olika hårdhet fram och bak.
Hawk
HP Plus type Bromsbelägg (HB180) Hawk Performance
HP Plus har en väldigt unik carbonblandning som är framtagen och tillverkad för hårdare körning, trackdays och Autocross. Carbonmaterialet ger en längre livslängd och känsla än andra material i samma segment.
1519 KR
Köp!
2-4 vardagar
Hawk
HT-10 type (14 mm) Bromsbelägg (HB180) Hawk Performance
För bilar med medium till mycket effekt. Väldigt stabila belägg som ger en stadig känsla i pedalen.
Hawk
DTC-70 type (14 mm) Bromsbelägg (HB180) Hawk Performance
Ett extremt belägg som gör allt för att minska hastigheten på fordonet. Oslagbar känsla! Ett belägg utvecklat för bilar med rejäla bromsningsmöjligheter både med och utan hjälp av downforce.
Hawk
DTC-30 type (14 mm) Bromsbelägg (HB180) Hawk Performance
Till Circletrack på grus. Snäppet hårdare än DTC-15 för att på bli kontrollerbart på ett unikt och smidigt sätt.
EBC
DP142 Ultimax2 Främre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
EBC Ultimax2 är ett utbytesbelägg i standardkvalitet. Otroligt tyst belägg med bra livslängd och pris.
EBC
DP197/2 Ultimax2 Främre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
EBC Ultimax2 är ett utbytesbelägg i standardkvalitet. Otroligt tyst belägg med bra livslängd och pris.
599 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP9060 Orangestuff Bakre Bromsbelägg (Racing) EBC Brakes
Bakre bromsbelägg i Orangestuff-serien. Ett racebelägg som passar för racing och långlopp. Med 0% fade upp till 750°C. Endast för användning på bana.
EBC
DP2197/2 Greenstuff Främre Bromsbelägg (Street) EBC Brakes
Greenstuff är ett lätt uppgraderat gatbelägg som ger dig upp emot 15% bättre bromsverkan än original. EBCs mest sålda gatbelägg!
1199 KR
Köp!
2-4 veckor
Utförsäljning
DP5036NDX Lotus / Seat / Mclaren Bluestuff NDX Främre / Bakre Bromsbelägg (Trackday) EBC Brakes
Bakre Belägg i EBC Bluestuff NDX-serien. Ett belägg perfekt för trackdays som är hårdare än yellowstuff, vilket ger högre bett och tålighet.
1939 KR
(2179 KR)
Köp!
I lager
EBC
DP5197/2NDX Bluestuff NDX Främre / Bakre Bromsbelägg (Trackday) EBC Brakes
Främre Belägg i EBC Bluestuff NDX-serien. Ett belägg perfekt för trackdays som är hårdare än yellowstuff, vilket ger högre bett och tålighet.
1529 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP8036RP1 RP-1 Främre / Bakre Bromsbelägg (Racing) EBC Brakes
Bakre bromsbelägg i EBC senaste serie belägg - RP-1. Ett renodlat racebelägg som tål otroligt höga temperaturer och ger dig maximal bromskraft varv efter varv.
2939 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP885/2 Ultimax2 Bakre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
EBC Ultimax2 är ett utbytesbelägg i standardkvalitet. Otroligt tyst belägg med bra livslängd och pris.
809 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP9036 Orangestuff Främre / Bakre Bromsbelägg (Racing) EBC Brakes
Bakre bromsbelägg i Orangestuff-serien. Ett racebelägg som passar för racing och långlopp. Med 0% fade upp till 750°C. Endast för användning på bana.
3439 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP91377 Orangestuff Främre / Bakre Bromsbelägg (Racing) EBC Brakes
Bakre bromsbelägg i Orangestuff-serien. Ett racebelägg som passar för racing och långlopp. Med 0% fade upp till 750°C. Endast för användning på bana.
2369 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP9197/2 Orangestuff Främre / Bakre Bromsbelägg (Racing) EBC Brakes
Bakre bromsbelägg i Orangestuff-serien. Ett racebelägg som passar för racing och långlopp. Med 0% fade upp till 750°C. Endast för användning på bana.
2199 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP4036R Yellowstuff Främre / Bakre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Bakre belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
2289 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP4060R Yellowstuff Bakre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Bakre belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
2009 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP41377R Yellowstuff Främre / Bakre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Bakre belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
1779 KR
Köp!
2-4 veckor
Bromsskivor
GiroDisc
A1-029SL - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Vänster)
288mm (OE: 288mm) - Säljes styckvis! - GiroDisc främre bromsskiva är ca 1,0kg lättare per skiva än original. GiroDisc 4,9kg vs. 5,9kg original.
8659 KR
Köp!
2-4 veckor
GiroDisc
A1-029SR - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Höger)
288mm (OE: 288mm) - Säljes styckvis! - GiroDisc främre bromsskiva är ca 1,0kg lättare per skiva än original. GiroDisc 4,9kg vs. 5,9kg original.
8659 KR
Köp!
2-4 veckor
GiroDisc
A1-038SL - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Vänster)
308mm (OE: 308mm) - Säljes styckvis! - Girodisc 2-delad skiva som sänker den ofjädrade vikten och ger bättre bromsförmåga
10719 KR
Köp!
2-4 veckor
GiroDisc
A2-038SR - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Höger)
288mm (OE: 288mm) - Säljes styckvis! - GiroDisc bakre bromskiva är ca 2,2kg lättare per skiva än original. GiroDisc 6,7kg vs. 8,9kg original.
8659 KR
Köp!
2-4 veckor
GiroDisc
A2-108SL - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Vänster)
332mm (OE: 332mm) - Säljes styckvis! - GiroDisc bakre bromskiva är ca 2,2kg lättare per skiva än original. GiroDisc 6,7kg vs. 8,9kg original.
GiroDisc
A2-108SR - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Höger)
332mm (OE: 332mm) - Säljes styckvis! - GiroDisc bakre bromskiva är ca 2,2kg lättare per skiva än original. GiroDisc 6,7kg vs. 8,9kg original.
EBC
USR1190 USR Främre / Bakre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 288mm - EBC USR bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
4089 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
D978 Ultimax Främre / Bakre Bromsskivor (Gata) EBC Brakes
Diameter: 283mm - EBC Ultimax bromsskivor är den perfekta utbytesskivan för din bruksbil. Otroligt prisvärda skivor! Säljes i par.
3039 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
GD1190 Turbo Groove Bakre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 288mm - EBC Turbo groove är grop-borrade bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
4089 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
D1190 Ultimax Främre / Bakre Bromsskivor (Gata) EBC Brakes
Diameter: 288mm - EBC Ultimax bromsskivor är den perfekta utbytesskivan för din bruksbil. Otroligt prisvärda skivor! Säljes i par.
3039 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
USR978 USR Främre / Bakre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 283mm - EBC USR bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
4089 KR
Köp!
2-4 veckor
GiroDisc
A1-038SR - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Höger)
308mm (OE: 308mm) - Säljes styckvis! - Girodisc 2-delad skiva som sänker den ofjädrade vikten och ger bättre bromsförmåga
10719 KR
Köp!
2-4 veckor
GiroDisc
A2-029SL - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Vänster)
288mm (OE: 288mm) - Säljes styckvis! - GiroDisc bakre bromskiva är ca 1,5kg lättare per skiva än original. GiroDisc 4,4kg vs. 5,9kg original.
8659 KR
Köp!
5-10 vardagar
GiroDisc
A2-029SR - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Höger)
288mm (OE: 288mm) - Säljes styckvis! - GiroDisc bakre bromskiva är ca 1,5kg lättare per skiva än original. GiroDisc 4,4kg vs. 5,9kg original.
8659 KR
Köp!
5-10 vardagar
GiroDisc
A2-038SL - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Vänster)
288mm (OE: 288mm) - Säljes styckvis! - GiroDisc bakre bromskiva är ca 2,2kg lättare per skiva än original. GiroDisc 6,7kg vs. 8,9kg original.
8659 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
GD978 Turbo Groove Bakre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 283mm - EBC Turbo groove är grop-borrade bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
4089 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
D2015D Ultimax Bakre Bromsskivor (Gata) EBC Brakes
Diameter: 332mm - EBC Ultimax bromsskivor är den perfekta utbytesskivan för din bruksbil. Otroligt prisvärda skivor! Säljes i par.
4779 KR
Köp!
ca. 30 arbetsdagar
Bromsslangar
EBC
BLA1033-4L Stålomspunna Bromsslangar (4st/sats) EBC Brakes
Komplett stålompsunnen bromsslangssats som ger dig en distiktare känsla i bromspedalen!
1669 KR
Köp!
2-4 veckor
Osorterad
Motul
Motul RBF 600 500ml Racing Bromsvätska
Racingbromsvätska från Motul med oslagbara temperaturegenskaper! Perfekt för dig som kör trackdays, bankörning, racing och även hårt på gatan!
159 KR
Köp!
I lager
139 KR
Köp!
I lager
Motul
Motul RBF 660 500ml Racing Bromsvätska
Motul RBF660 är en 100% syntetisk bromsvätska med torr kokpunkt på hela 325°C.
249 KR
Köp!
I lager
329 KR
Köp!
I lager
Information om Bromsar till Lotus Elise - Exige 1996-2021
Hos DDESIGN hittar du ett brett sortiment av bromsar till din Lotus Elise Exige 1996-2021. Vi erbjuder prisvärda bromsbelägg, bromsskivor, bromsvätska och stålomspunna bromsslangar i högsta kvalitet. Bromsar går att köpa i en mängd olika typer för att passa just din körstil och behov.
Kör du din bil dagligen och det är dags att byta dina bromsar? Gnisslar bromsarna kanske? Då har vi gatbelägg och släta skivor likt original, med bra priser.
Använder du bilen på trackdays, bankörning eller vill ha sportbromsar? Då erbjuder vi många alternativ för att du ska få så bra bromsverkan som möjligt. Här finns keramiska belägg som inte dammar, racingbelägg för den mest krävande föraren, slitsade bromsskivor för den som kör hårt. Vi har allt du kan behöva för att göra bilens bromsar bättre.
5 vanliga frågor om bromsar på bilen
- Dammfria belägg, finns det?
Absolut! Beläggen har då en friktionsyta i ett keramiskt material och ett flertal tillverkare har dessa. Några exempel på detta är EBC Redstuff och HAWK Performance Ceramic
- Bromsvätska, när och varför?
En bromsvätska är hygroskopisk vilket innebär att den kan ta upp vatten. När det sker temperaturskillnader i bromssystemet så skapas kondens vilket bromsvätskan tar upp. I långa loppet gör detta att bromsvätskans kokpunkt blir lägre och man riskerar att få en kokande bromsar tidigare vilket i sin tur gör att man tappar bromsverkan. Därför är det extra viktigt att hålla koll och byta sin bromsvätska oftare när man kör på bana men även för gatkörning är det viktigt att byta bromsvätska med jämna mellanrum. Många biltillverkare förespråkar vartannat år när bilen körs i vanlig trafik. Vi rekommenderar minst en gång per säsong för bilar som körs på bana och trackdays. På så sätt minimerar du risken att hamna i sandfållan för att bromsvätskan kokat.
Satsa även på en bromsvätska likt Motul RBF 600 för att få en ytterligare högre kokpunkt än en vanlig bromsvätska.
- Vibrationer tyder på dåliga skivor?
Vibrationer i bromsarna tyder ofta på att skivorna är dåliga och behöver bytas ut. Det kan dock även tyda på att bromsbeläggen blivit för varma och delar av dom fastnar till på skivan. Det sistnämnda kan åtgärdas av att bromsa hårt några gånger för att bli av med de fastbrända delarna.
Är däremot skivorna dåliga och därmed blivit skeva så är ett byte av skivor enda utvägen.
- Dags för byte, hur vet du om det är fram eller bak?
De flesta belägg är idag utrustade med slitagevarnare. Är den inte elektronisk så den visar en lampa i displayen så är det oftast en akustisk. Den akustiska slitagevarnaren är ett metallbleck som lägger sig emot skivan när belägget börjar bli utslitet. På så sätt hör man om beläggen börjar ta slut. Annars är en visuell kontroll alltid det bästa. En rekommendation är att kika på beläggen varje gång man tvättar fälgarna. Då är man ju ändå där!
När skivorna börjar bli dåliga så får man ofta en vibration. För att enkelt utesluta om det är fram eller bak så kan åka ut och bromsa. Känner man vibrationerna i ratten så är det fram, är det däremot en vibration som känns i stolen/rumpan så är det bak.
- Gnissel? Dåliga belägg eller sport?
Gnissel och oljud från bromsarna förknippas oftast med att beläggen börjar ta slut. Det är dock ett bra sätt att veta att beläggen behöver bytas ut.
Ett hårt racingbelägg ger oftast ifrån sig ett skrikande ljud när de är kalla. När det gäller just belägg avsedda för bana så fokuserar man mer på att få så bra bromskraft som möjligt och oljud blir ett sekundärt problem.
FÅ EXKLUSIVA FÖRMÅNER
Gå med i DDESIGN-klubben och få förtur till nya produkter, rabatter och exklusiva erbjudanden
🎁
Bonus på ALLA dina köp
🏎️
Upp till 15% fast rabatt!
🔔
Exklusiva erbjudanden
Tack för din registrering!
Du är nu med i DDESIGN-klubben och får därmed förtur till nya produkter, rabatter och exklusiva erbjudanden
