Filter
15
Produkter
Filtrera nedan:
Varumärke
AirTec
EBC
Hawk
Motul
Produkttyp
Bromsbelägg (Kevlar, Sport)
Bromsbelägg (Kevlar, Trackday)
Bromsbelägg (Organiskt, Gata)
Bromsslangar (4st/sats)
15
Produkter
Rensa filter
Bromsbelägg
Hawk
Blue 9012 (15 mm) type Bromsbelägg (HB668) Hawk Performance
En medium/hård-materialblandning som ger ett utmärkt grepp. Det mest sålda belägget i SCCA.
2079 KR
Slut i lager
Hawk
DTC-60 (15 mm) type Bromsbelägg (HB668) Hawk Performance
Otroligt bett utan att hugga lika rejält som DTC-70 vid anläggningstillfället. Ett belägg utvecklat för bilar med rejäla bromsningsmöjligheter både med och utan hjälp av downforce. Rekommenderade i en kombination med DTC-70 när man behöver olika hårdhet fram och bak.
EBC
DP51218NDX Bluestuff NDX Bakre Bromsbelägg (Trackday) EBC Brakes
Bakre Belägg i EBC Bluestuff NDX-serien. Ett belägg perfekt för trackdays som är hårdare än yellowstuff, vilket ger högre bett och tålighet.
EBC
DP1218 Ultimax2 Bakre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
EBC Ultimax2 är ett utbytesbelägg i standardkvalitet. Otroligt tyst belägg med bra livslängd och pris.
609 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DPX2002 Ultimax2 Främre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
EBC Ultimax2 är ett utbytesbelägg i standardkvalitet. Otroligt tyst belägg med bra livslängd och pris.
719 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP41218R Yellowstuff Bakre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Bakre belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
1379 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP42002R Yellowstuff Främre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Främre Belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
1629 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP21218 Greenstuff Bakre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
Greenstuff är ett lätt uppgraderat gatbelägg som ger dig upp emot 15% bättre bromsverkan än original. EBCs mest sålda gatbelägg!
699 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP22002 Greenstuff Främre Bromsbelägg (Street) EBC Brakes
Greenstuff är ett lätt uppgraderat gatbelägg som ger dig upp emot 15% bättre bromsverkan än original. EBCs mest sålda gatbelägg!
959 KR
Köp!
2-4 veckor
Bromsslangar
EBC
BLA1021-4L Stålomspunna Bromsslangar (4st/sats) EBC Brakes
Komplett stålompsunnen bromsslangssats som ger dig en distiktare känsla i bromspedalen!
1959 KR
Köp!
2-4 veckor
Osorterad
AirTec
Ford Fiesta MK7 2008-2017 Bromskylnings Guider AirTec
AIRTEC Motorsport bromskylnings guider till Fiesta MK7.
2269 KR
Köp!
5-10 vardagar
Motul
Motul RBF 600 500ml Racing Bromsvätska
Racingbromsvätska från Motul med oslagbara temperaturegenskaper! Perfekt för dig som kör trackdays, bankörning, racing och även hårt på gatan!
159 KR
Köp!
I lager
139 KR
Köp!
I lager
Motul
Motul RBF 660 500ml Racing Bromsvätska
Motul RBF660 är en 100% syntetisk bromsvätska med torr kokpunkt på hela 325°C.
249 KR
Köp!
I lager
329 KR
Köp!
I lager
Information om Bromsar till Ford Fiesta MK7 08-12
Hos DDESIGN hittar du ett brett sortiment av bromsar till din Ford Fiesta Mk7 08-12. Vi erbjuder prisvärda bromsbelägg, bromsskivor, bromsvätska och stålomspunna bromsslangar i högsta kvalitet. Bromsar går att köpa i en mängd olika typer för att passa just din körstil och behov.
Kör du din bil dagligen och det är dags att byta dina bromsar? Gnisslar bromsarna kanske? Då har vi gatbelägg och släta skivor likt original, med bra priser.
Använder du bilen på trackdays, bankörning eller vill ha sportbromsar? Då erbjuder vi många alternativ för att du ska få så bra bromsverkan som möjligt. Här finns keramiska belägg som inte dammar, racingbelägg för den mest krävande föraren, slitsade bromsskivor för den som kör hårt. Vi har allt du kan behöva för att göra bilens bromsar bättre.
5 vanliga frågor om bromsar på bilen
- Dammfria belägg, finns det?
Absolut! Beläggen har då en friktionsyta i ett keramiskt material och ett flertal tillverkare har dessa. Några exempel på detta är EBC Redstuff och HAWK Performance Ceramic
- Bromsvätska, när och varför?
En bromsvätska är hygroskopisk vilket innebär att den kan ta upp vatten. När det sker temperaturskillnader i bromssystemet så skapas kondens vilket bromsvätskan tar upp. I långa loppet gör detta att bromsvätskans kokpunkt blir lägre och man riskerar att få en kokande bromsar tidigare vilket i sin tur gör att man tappar bromsverkan. Därför är det extra viktigt att hålla koll och byta sin bromsvätska oftare när man kör på bana men även för gatkörning är det viktigt att byta bromsvätska med jämna mellanrum. Många biltillverkare förespråkar vartannat år när bilen körs i vanlig trafik. Vi rekommenderar minst en gång per säsong för bilar som körs på bana och trackdays. På så sätt minimerar du risken att hamna i sandfållan för att bromsvätskan kokat.
Satsa även på en bromsvätska likt Motul RBF 600 för att få en ytterligare högre kokpunkt än en vanlig bromsvätska.
- Vibrationer tyder på dåliga skivor?
Vibrationer i bromsarna tyder ofta på att skivorna är dåliga och behöver bytas ut. Det kan dock även tyda på att bromsbeläggen blivit för varma och delar av dom fastnar till på skivan. Det sistnämnda kan åtgärdas av att bromsa hårt några gånger för att bli av med de fastbrända delarna.
Är däremot skivorna dåliga och därmed blivit skeva så är ett byte av skivor enda utvägen.
- Dags för byte, hur vet du om det är fram eller bak?
De flesta belägg är idag utrustade med slitagevarnare. Är den inte elektronisk så den visar en lampa i displayen så är det oftast en akustisk. Den akustiska slitagevarnaren är ett metallbleck som lägger sig emot skivan när belägget börjar bli utslitet. På så sätt hör man om beläggen börjar ta slut. Annars är en visuell kontroll alltid det bästa. En rekommendation är att kika på beläggen varje gång man tvättar fälgarna. Då är man ju ändå där!
När skivorna börjar bli dåliga så får man ofta en vibration. För att enkelt utesluta om det är fram eller bak så kan åka ut och bromsa. Känner man vibrationerna i ratten så är det fram, är det däremot en vibration som känns i stolen/rumpan så är det bak.
- Gnissel? Dåliga belägg eller sport?
Gnissel och oljud från bromsarna förknippas oftast med att beläggen börjar ta slut. Det är dock ett bra sätt att veta att beläggen behöver bytas ut.
Ett hårt racingbelägg ger oftast ifrån sig ett skrikande ljud när de är kalla. När det gäller just belägg avsedda för bana så fokuserar man mer på att få så bra bromskraft som möjligt och oljud blir ett sekundärt problem.
FÅ EXKLUSIVA FÖRMÅNER
Gå med i DDESIGN-klubben och få förtur till nya produkter, rabatter och exklusiva erbjudanden
🎁
Bonus på ALLA dina köp
🏎️
Upp till 15% fast rabatt!
🔔
Exklusiva erbjudanden
Tack för din registrering!
Du är nu med i DDESIGN-klubben och får därmed förtur till nya produkter, rabatter och exklusiva erbjudanden
