Bromsar till Mercedes Benz SL-Class 12-20 (R231)
.jpg)
Vad söker du idag?
Filter
22
Produkter
Filtrera nedan:
Varumärke
EBC
GiroDisc
SHW Performance
Produkttyp
Bromsbelägg (Keramiskt, Gata)
Bromsbelägg (Kevlar, Sport)
Bromsbelägg (Kevlar, Trackday)
Bromsbelägg (Organiskt, Gata)
22
Produkter
Rensa filter
Bromsbelägg
EBC
DP32179C Redstuff Främre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
EBC Redstuff är ett gatbelägg för lätt trimmade bilar. Ökad bromskraft jämfört med ett par originalbelägg, men med otroligt låg dammbildning.
1469 KR
2-4 veckor
EBC
DP41939R Yellowstuff Främre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Främre Belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
4149 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP22178 Greenstuff Främre Bromsbelägg (Street) EBC Brakes
Greenstuff är ett lätt uppgraderat gatbelägg som ger dig upp emot 15% bättre bromsverkan än original. EBCs mest sålda gatbelägg!
1709 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP22179 Greenstuff Främre Bromsbelägg (Street) EBC Brakes
Greenstuff är ett lätt uppgraderat gatbelägg som ger dig upp emot 15% bättre bromsverkan än original. EBCs mest sålda gatbelägg!
1309 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP22180 Greenstuff Bakre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
Greenstuff är ett lätt uppgraderat gatbelägg som ger dig upp emot 15% bättre bromsverkan än original. EBCs mest sålda gatbelägg!
859 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP51939NDX Bluestuff NDX Främre Bromsbelägg (Trackday) EBC Brakes
Främre Belägg i EBC Bluestuff NDX-serien. Ett belägg perfekt för trackdays som är hårdare än yellowstuff, vilket ger högre bett och tålighet.
4249 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP42179R Yellowstuff Främre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Främre Belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
1729 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP32178C Redstuff Främre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
EBC Redstuff är ett gatbelägg för lätt trimmade bilar. Ökad bromskraft jämfört med ett par originalbelägg, men med otroligt låg dammbildning.
1969 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP32180C Redstuff Bakre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
EBC Redstuff är ett gatbelägg för lätt trimmade bilar. Ökad bromskraft jämfört med ett par originalbelägg, men med otroligt låg dammbildning.
1029 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP42178R Yellowstuff Främre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Främre Belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
2239 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP42180R Yellowstuff Bakre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Bakre belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
1149 KR
Köp!
2-4 veckor
Bromsskivor
GiroDisc
A1-123SL - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Vänster)
390mm (OE: 390mm) - Säljes styckvis! - Girodisc 2-delad skiva som sänker den ofjädrade vikten och ger bättre bromsförmåga
12369 KR
Köp!
5-10 vardagar
GiroDisc
A1-207SR - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Höger)
402mm (OE: 402mm) - Säljes styckvis! - GiroDisc främre 2-delad bromsskiva. En riktigt bra slitsad skiva som går att dela och endast byta sliitytan på vid behov.
15669 KR
Köp!
5-10 vardagar
GiroDisc
A2-148DSL - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Vänster)
360mm (OE: 360mm) - Säljes styckvis! - Girodisc 2-delad skiva som sänker den ofjädrade vikten och ger bättre bromsförmåga
12369 KR
Köp!
2-4 veckor
GiroDisc
A2-148SL - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Vänster)
360mm (OE: 360mm) - Säljes styckvis! - Girodisc 2-delad skiva som sänker den ofjädrade vikten och ger bättre bromsförmåga
11549 KR
Köp!
5-10 vardagar
GiroDisc
A1-123DSL - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Vänster)
390mm (OE: 390mm) - Säljes styckvis! - Girodisc 2-delad skiva som sänker den ofjädrade vikten och ger bättre bromsförmåga
13199 KR
Köp!
2-4 veckor
GiroDisc
A1-123DSR - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Höger)
390mm (OE: 390mm) - Säljes styckvis! - Girodisc 2-delad skiva som sänker den ofjädrade vikten och ger bättre bromsförmåga
13199 KR
Köp!
2-4 veckor
GiroDisc
A1-123SR - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Höger)
390mm (OE: 390mm) - Säljes styckvis! - Girodisc 2-delad skiva som sänker den ofjädrade vikten och ger bättre bromsförmåga
12369 KR
Köp!
5-10 vardagar
GiroDisc
A1-207SL - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Vänster)
402mm (OE: 402mm) - Säljes styckvis! - GiroDisc främre 2-delad bromsskiva. En riktigt bra slitsad skiva som går att dela och endast byta sliitytan på vid behov.
15669 KR
Köp!
5-10 vardagar
GiroDisc
A2-148DSR - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Höger)
360mm (OE: 360mm) - Säljes styckvis! - Girodisc 2-delad skiva som sänker den ofjädrade vikten och ger bättre bromsförmåga
12369 KR
Köp!
2-4 veckor
GiroDisc
A2-148SR - GiroDisc 2-Delad Bromsskiva (Höger)
360mm (OE: 360mm) - Säljes styckvis! - Girodisc 2-delad skiva som sänker den ofjädrade vikten och ger bättre bromsförmåga
11549 KR
Köp!
5-10 vardagar
SHW Performance
TFX49150 MERCEDES-BENZ 63 AMG ( W205 / S205 / C/X253 / R231 ) Bromsskiva Framaxel - 390mm SHW Performance
390mm - Bromsskiva från kända SHW Performance till din MERCEDES-BENZ W205 S205 C/X253 R231 AMG 63. Säljs Styckvis!
7369 KR
Köp!
2-4 vardagar
Information om Bromsar till Mercedes Benz SL-Class 12-20 (R231)
Hos DDESIGN hittar du ett brett sortiment av bromsar till din Mercedes-Benz Sl-Class 12+ R231. Vi erbjuder prisvärda bromsbelägg, bromsskivor, bromsvätska och stålomspunna bromsslangar i högsta kvalitet. Bromsar går att köpa i en mängd olika typer för att passa just din körstil och behov.
Kör du din bil dagligen och det är dags att byta dina bromsar? Gnisslar bromsarna kanske? Då har vi gatbelägg och släta skivor likt original, med bra priser.
Använder du bilen på trackdays, bankörning eller vill ha sportbromsar? Då erbjuder vi många alternativ för att du ska få så bra bromsverkan som möjligt. Här finns keramiska belägg som inte dammar, racingbelägg för den mest krävande föraren, slitsade bromsskivor för den som kör hårt. Vi har allt du kan behöva för att göra bilens bromsar bättre.
5 vanliga frågor om bromsar på bilen
- Dammfria belägg, finns det?
Absolut! Beläggen har då en friktionsyta i ett keramiskt material och ett flertal tillverkare har dessa. Några exempel på detta är EBC Redstuff och HAWK Performance Ceramic
- Bromsvätska, när och varför?
En bromsvätska är hygroskopisk vilket innebär att den kan ta upp vatten. När det sker temperaturskillnader i bromssystemet så skapas kondens vilket bromsvätskan tar upp. I långa loppet gör detta att bromsvätskans kokpunkt blir lägre och man riskerar att få en kokande bromsar tidigare vilket i sin tur gör att man tappar bromsverkan. Därför är det extra viktigt att hålla koll och byta sin bromsvätska oftare när man kör på bana men även för gatkörning är det viktigt att byta bromsvätska med jämna mellanrum. Många biltillverkare förespråkar vartannat år när bilen körs i vanlig trafik. Vi rekommenderar minst en gång per säsong för bilar som körs på bana och trackdays. På så sätt minimerar du risken att hamna i sandfållan för att bromsvätskan kokat.
Satsa även på en bromsvätska likt Motul RBF 600 för att få en ytterligare högre kokpunkt än en vanlig bromsvätska.
- Vibrationer tyder på dåliga skivor?
Vibrationer i bromsarna tyder ofta på att skivorna är dåliga och behöver bytas ut. Det kan dock även tyda på att bromsbeläggen blivit för varma och delar av dom fastnar till på skivan. Det sistnämnda kan åtgärdas av att bromsa hårt några gånger för att bli av med de fastbrända delarna.
Är däremot skivorna dåliga och därmed blivit skeva så är ett byte av skivor enda utvägen.
- Dags för byte, hur vet du om det är fram eller bak?
De flesta belägg är idag utrustade med slitagevarnare. Är den inte elektronisk så den visar en lampa i displayen så är det oftast en akustisk. Den akustiska slitagevarnaren är ett metallbleck som lägger sig emot skivan när belägget börjar bli utslitet. På så sätt hör man om beläggen börjar ta slut. Annars är en visuell kontroll alltid det bästa. En rekommendation är att kika på beläggen varje gång man tvättar fälgarna. Då är man ju ändå där!
När skivorna börjar bli dåliga så får man ofta en vibration. För att enkelt utesluta om det är fram eller bak så kan åka ut och bromsa. Känner man vibrationerna i ratten så är det fram, är det däremot en vibration som känns i stolen/rumpan så är det bak.
- Gnissel? Dåliga belägg eller sport?
Gnissel och oljud från bromsarna förknippas oftast med att beläggen börjar ta slut. Det är dock ett bra sätt att veta att beläggen behöver bytas ut.
Ett hårt racingbelägg ger oftast ifrån sig ett skrikande ljud när de är kalla. När det gäller just belägg avsedda för bana så fokuserar man mer på att få så bra bromskraft som möjligt och oljud blir ett sekundärt problem.
FÅ EXKLUSIVA FÖRMÅNER
Gå med i DDESIGN-klubben och få förtur till nya produkter, rabatter och exklusiva erbjudanden
🎁
Bonus på ALLA dina köp
🏎️
Upp till 15% fast rabatt!
🔔
Exklusiva erbjudanden
Tack för din registrering!
Du är nu med i DDESIGN-klubben och får därmed förtur till nya produkter, rabatter och exklusiva erbjudanden