Filter
21
Produkter
Filtrera nedan:
Varumärke
EBC
Produkttyp
Bromsbelägg (Halvmetallisk, Racing)
Bromsbelägg (Keramiskt, Gata)
Bromsbelägg (Kevlar, Racing)
Bromsbelägg (Kevlar, Sport)
Bromsskivor (G3000 Gråjärn, Gata)
Bromsskivor (G3000 Gråjärn, Sport)
21
Produkter
Rensa filter
Bromsbelägg
EBC
DP31097C Redstuff Främre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
EBC Redstuff är ett gatbelägg för lätt trimmade bilar. Ökad bromskraft jämfört med ett par originalbelägg, men med otroligt låg dammbildning.
1739 KR
2-4 veckor
EBC
DP31098C Redstuff Bakre Bromsbelägg (Street) EBC Brakes
EBC Redstuff är ett gatbelägg för lätt trimmade bilar. Ökad bromskraft jämfört med ett par originalbelägg, men med otroligt låg dammbildning.
1609 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP31200C Mitsubishi / Nissan / Subaru Sumitomo Redstuff Främre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
EBC Redstuff är ett gatbelägg för lätt trimmade bilar. Ökad bromskraft jämfört med ett par originalbelägg, men med otroligt låg dammbildning.
1689 KR
Köp!
5-10 vardagar
EBC
DP81200RP1 RP-1 Främre Bromsbelägg (Racing) EBC Brakes
Främre bromsbelägg i EBC senaste serie belägg - RP-1. Ett renodlat racebelägg som tål otroligt höga temperaturer och ger dig maximal bromskraft varv efter varv.
2379 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP3987C Redstuff Bakre Bromsbelägg (Gata) EBC Brakes
EBC Redstuff är ett gatbelägg för lätt trimmade bilar. Ökad bromskraft jämfört med ett par originalbelägg, men med otroligt låg dammbildning.
1149 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP41097R Yellowstuff Främre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Främre Belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
2119 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP41098R Yellowstuff Bakre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Bakre belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
1979 KR
Köp!
ca. 30 arbetsdagar
EBC
DP91200 Orangestuff Främre Bromsbelägg (Racing) EBC Brakes
Främre bromsbelägg i Orangestuff-serien. Ett racebelägg som passar för racing och långlopp. Med 0% fade upp till 750°C. Endast för användning på bana.
4079 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
DP41200R Yellowstuff Främre Bromsbelägg (Sport) EBC Brakes
Främre Belägg i EBC Yellowstuff-serie. Ett belägg för aktiv gatkörning och lättare trackdays. Rekommenderas inte för långlopp/bankörning.
1569 KR
Köp!
5-10 vardagar
Bromsskivor
EBC
GD887 Turbo Groove Bakre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 295mm - EBC Turbo groove är grop-borrade bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
4129 KR
Köp!
ca. 30 arbetsdagar
EBC
GD888 Turbo Groove Främre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 297mm - EBC Turbo groove är grop-borrade bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
2599 KR
Köp!
ca. 30 arbetsdagar
EBC
GD973 Turbo Groove Främre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 313mm - EBC Turbo groove är grop-borrade bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
4639 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
USR1115 USR Bakre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 285mm - EBC USR bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
3779 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
D887 Ultimax Bakre Bromsskivor (Gata) EBC Brakes
Diameter: 295mm - EBC Ultimax bromsskivor är den perfekta utbytesskivan för din bruksbil. Otroligt prisvärda skivor! Säljes i par.
3629 KR
Köp!
ca. 30 arbetsdagar
EBC
D888 Ultimax Främre Bromsskivor (Gata) EBC Brakes
Diameter: 297mm - EBC Ultimax bromsskivor är den perfekta utbytesskivan för din bruksbil. Otroligt prisvärda skivor! Säljes i par.
1919 KR
Köp!
ca. 30 arbetsdagar
EBC
USR887 USR Bakre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 295mm - EBC USR bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
4129 KR
Köp!
ca. 30 arbetsdagar
EBC
USR888 USR Främre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 297mm - EBC USR bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
2599 KR
Köp!
ca. 30 arbetsdagar
EBC
USR973 USR Främre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 313mm - EBC USR bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
4639 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
D973 Ultimax Främre Bromsskivor (Gata) EBC Brakes
Diameter: 313mm - EBC Ultimax bromsskivor är den perfekta utbytesskivan för din bruksbil. Otroligt prisvärda skivor! Säljes i par.
4179 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
GD1115 Turbo Groove Bakre Bromsskivor (Sport) EBC Brakes
Diameter: 285mm - EBC Turbo groove är grop-borrade bromsskivor med slitsar. Med svart coating för bästa rostskydd. Säljes parvis.
3779 KR
Köp!
2-4 veckor
EBC
D1115 Ultimax Bakre Bromsskivor (Gata) EBC Brakes
Diameter: 285mm - EBC Ultimax bromsskivor är den perfekta utbytesskivan för din bruksbil. Otroligt prisvärda skivor! Säljes i par.
3229 KR
Köp!
2-4 veckor
Information om Bromsar till Mitsubishi 3000GT 91-99
Hos DDESIGN hittar du ett brett sortiment av bromsar till din Mitsubishi 3000Gt 91-99. Vi erbjuder prisvärda bromsbelägg, bromsskivor, bromsvätska och stålomspunna bromsslangar i högsta kvalitet. Bromsar går att köpa i en mängd olika typer för att passa just din körstil och behov.
Kör du din bil dagligen och det är dags att byta dina bromsar? Gnisslar bromsarna kanske? Då har vi gatbelägg och släta skivor likt original, med bra priser.
Använder du bilen på trackdays, bankörning eller vill ha sportbromsar? Då erbjuder vi många alternativ för att du ska få så bra bromsverkan som möjligt. Här finns keramiska belägg som inte dammar, racingbelägg för den mest krävande föraren, slitsade bromsskivor för den som kör hårt. Vi har allt du kan behöva för att göra bilens bromsar bättre.
5 vanliga frågor om bromsar på bilen
- Dammfria belägg, finns det?
Absolut! Beläggen har då en friktionsyta i ett keramiskt material och ett flertal tillverkare har dessa. Några exempel på detta är EBC Redstuff och HAWK Performance Ceramic
- Bromsvätska, när och varför?
En bromsvätska är hygroskopisk vilket innebär att den kan ta upp vatten. När det sker temperaturskillnader i bromssystemet så skapas kondens vilket bromsvätskan tar upp. I långa loppet gör detta att bromsvätskans kokpunkt blir lägre och man riskerar att få en kokande bromsar tidigare vilket i sin tur gör att man tappar bromsverkan. Därför är det extra viktigt att hålla koll och byta sin bromsvätska oftare när man kör på bana men även för gatkörning är det viktigt att byta bromsvätska med jämna mellanrum. Många biltillverkare förespråkar vartannat år när bilen körs i vanlig trafik. Vi rekommenderar minst en gång per säsong för bilar som körs på bana och trackdays. På så sätt minimerar du risken att hamna i sandfållan för att bromsvätskan kokat.
Satsa även på en bromsvätska likt Motul RBF 600 för att få en ytterligare högre kokpunkt än en vanlig bromsvätska.
- Vibrationer tyder på dåliga skivor?
Vibrationer i bromsarna tyder ofta på att skivorna är dåliga och behöver bytas ut. Det kan dock även tyda på att bromsbeläggen blivit för varma och delar av dom fastnar till på skivan. Det sistnämnda kan åtgärdas av att bromsa hårt några gånger för att bli av med de fastbrända delarna.
Är däremot skivorna dåliga och därmed blivit skeva så är ett byte av skivor enda utvägen.
- Dags för byte, hur vet du om det är fram eller bak?
De flesta belägg är idag utrustade med slitagevarnare. Är den inte elektronisk så den visar en lampa i displayen så är det oftast en akustisk. Den akustiska slitagevarnaren är ett metallbleck som lägger sig emot skivan när belägget börjar bli utslitet. På så sätt hör man om beläggen börjar ta slut. Annars är en visuell kontroll alltid det bästa. En rekommendation är att kika på beläggen varje gång man tvättar fälgarna. Då är man ju ändå där!
När skivorna börjar bli dåliga så får man ofta en vibration. För att enkelt utesluta om det är fram eller bak så kan åka ut och bromsa. Känner man vibrationerna i ratten så är det fram, är det däremot en vibration som känns i stolen/rumpan så är det bak.
- Gnissel? Dåliga belägg eller sport?
Gnissel och oljud från bromsarna förknippas oftast med att beläggen börjar ta slut. Det är dock ett bra sätt att veta att beläggen behöver bytas ut.
Ett hårt racingbelägg ger oftast ifrån sig ett skrikande ljud när de är kalla. När det gäller just belägg avsedda för bana så fokuserar man mer på att få så bra bromskraft som möjligt och oljud blir ett sekundärt problem.
FÅ EXKLUSIVA FÖRMÅNER
Gå med i DDESIGN-klubben och få förtur till nya produkter, rabatter och exklusiva erbjudanden
🎁
Bonus på ALLA dina köp
🏎️
Upp till 15% fast rabatt!
🔔
Exklusiva erbjudanden
Tack för din registrering!
Du är nu med i DDESIGN-klubben och får därmed förtur till nya produkter, rabatter och exklusiva erbjudanden
