- Acura
- Audi
- BMW
- 1-serie (E81-E87) 2004-2013
- 1-serie (E82-E88) 04-13
- 1-serie 2-serie (F20-F23) 2011-2019
- 3-serie (E30) 1982-1994
- 3-serie (E36) 1990-2000
- 3-serie (E46) 1998-2005
- 3-serie (E90-E91) 2005-2012
- 3-serie (E92-E93) 05-12
- 3-serie-4-serie (F30-F36) 11-19
- 5-serie (E39) 95-04
- 5-serie (F07-F10-F11) 11-17
- 6-serie (E24) 75-89
- 6-serie (F06-F12-F13) 12-18
- M2 2-serie (F87) 2015+
- M3 3-serie (E46) 01-05
- M3 3-serie (E90-E92-E93) 07-12
- M3 3-serie (F80) 2014-2019
- M4 4-serie (F82-F83) 2014-2020
- i3 (i01) 13-22
- X1 (E84) 09-15
- Z4 (E85-E89) 02-16
- Cadillac
- Chevrolet
- Dodge
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Jeep
- Mazda
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Porsche
- Seat
- Skoda
- Subaru
- Toyota
- VW
CSF Radiators
CSF tillverkar de mest effektiva och avancerade cellpaketen till kylare i hela branschen. Det är en status man fått genom sin innovativa Tube & Fin-Teknologi och marknadsledande tester vad det gäller kylning och flöde. Dessa tekniker har gjort att CSF har möjlighet att utveckla kylarteknologin på hela marknaden.
B-Tube-Teknologi
Normalt sett använder man O-formade västkekanaler. CSF däremot använder kanaler formade som ett B. Dessa B-formade rör formas väldigt försiktigt och löds sedan ihop vid sömmen. Detta gör att CSF kan använda en tunnare och lättare aluminium (vilket ger bättre kyleffekt) pga av att formningen gör materialet starkare än när man använder den traditionella O-formen.
Denna typ av utformning på kanalerna ökar ytan där värmeväxlingarna sker med ca 15% i jämförelse med den gamla tekniken!
Högeffektiva Flänsar
CSF använder flänsar med ett flertal ventileringar som är noggrant uppradade för att maximera luftflödet genom cellpaketet. Varje modell av kylare är speciell och varje specifikation är noggrant uppmätt och uträknad för att sedan testas i CSFs vindtunnel för bästa möjliga kyleffekt.